Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoła Podstawowa w Żmudzi

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Regulamin rekrutacji uczniów klasy pierwszej SP w Żmudzi
Data utworzenia
2014-03-25
Opis

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20.02.2004 r. w sprawie warunków  i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. z 2004 r. Nr 26, poz. 232)
  3. Ustawa z dnia 30 sierpnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z dnia 30 10.2013r. poz. 1265)
  4. Statut Szkoły Podstawowej w Żmudzi

 

 

 

  1. Do Szkoły Podstawowej uczęszczają uczniowie zamieszkujący  w  Gminie    Żmudź Uczniowie zamieszkali odpowiednio w odwodzie Szkoły Podstawowej     w  Żmudzi:
  2. Rekrutacji uczniów do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej  w  Żmudzi dokonuje  się z zachowaniem następujących zasad:

1)      Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 30.VIII.2013r. w latach szkolnych 2014/2015 i 2015/2016 podziału uczniów klasy I publicznej szkoły podstawowej na oddziały dokonuje się według roku i miesiąca urodzenia, poczynając od uczniów najmłodszych. Klasy pierwsze nie mogą liczyć więcej niż 25 osób.

2)      Klasa pierwsza Szkoły Podstawowej:

a)       z urzędu - dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły,

b)       na pisemną prośbę (wniosek) rodziców (prawnych opiekunów) skierowaną              do dyrektora szkoły, dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły, jeśli szkoła dysponuje wolnymi miejscami, w  uzgodnieniu  z  organem  prowadzącym

c)       W roku szkolnym 2014/2015 spełnianie obowiązku szkolnego rozpoczynają dzieci:

d)       urodzone w 2007r.

e)       urodzone w okresie od dnia 1 stycznia 2008 r. do dnia 30           czerwca 2008

3)      W roku szkolnym 2014/2015 dziecko urodzone w okresie od dnia 1 lipca 2008 r. do dnia 31 grudnia 2008 r. na wniosek rodziców, może rozpocząć spełnianie obowiązku szkolnego.

  1. Decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor na wniosek rodziców oraz po zapoznaniu się z opinią Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej                            w  Dubience.
  2. W   celu   przeprowadzenia   rekrutacji   do   klas   pierwszych  szkoły podstawowej    oraz    przydziału   dzieci   do      poszczególnych klas dyrektor  powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjno –  Kwalifikacyjną   w   składzie:
  1. Zapisu do szkoły dokonują rodzice lub prawni opiekunowie na podstawie dowodu osobistego oraz aktu urodzenia dziecka. Rodzice wypełniają stosowny wniosek i się pod nim podpisują.

1)       wicedyrektor szkoły- przewodniczący

2)       pedagog

3)       wychowawcy tworzonych klas pierwszych

  1. Zasady naboru wynikają z przepisów Ustawy o Systemie Oświaty (Dz.U.2014,poz.7) z dnia               6 grudnia 2013r.    
  2. Liczbę klas pierwszych i oddziałów przedszkolnych ustala organ prowadzący szkołę.      
  3. Przy przydziale dzieci do klas pierwszych zapisuje się jednakową liczbę uczniów  przyjmując:

1)       zasadę koedukacyjności – równomiernego podziału na chłopców      i dziewczęta w klasie

2)        miarę możliwości i za zgodą dyrektora uwzględnia się inne pisemne prośby rodziców i inne kryteria, jak np. utrzymanie rodzeństwa w jednej klasie,

  1. Ostatecznego przydziału uczniów do klas I dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej.
  2. Odwołania dotyczące ustaleń Komisji można składać pisemnie          w terminie 7 dni od daty ogłoszenia list uczniów klas pierwszych w sekretariacie szkoły, rozpatruje je dyrektor szkoły         w ostatnim tygodniu wakacji.
  3. Terminy:

1)   Do  31  marca – powiadomienie rodziców o obowiązku dopełnienia czynności związanych   ze zgłoszeniem dziecka do klasy I.

2)   Powiadomienia umieszczane są na stronie internetowej naszej szkoły oraz wywieszane jest ogłoszenie w budynkach szkoły.  

3)   Podstawowa rekrutacja dzieci do klasy pierwszej na rok szkolny         2014/2015 odbywa się w terminie od 01.04.- do 16.04.2014r. Również  po tym terminie  mogą  być  przyjmowane wnioski   rodziców o  przyjęcie   dzieci  do  klasy  I.

  1. Na wniosek rodziców ucznia oraz po zasięgnięciu opinii psychologiczno-  pedagogicznej dyrektor może zezwolić na pozaszkolną formę realizacji obowiązku szkolnego.
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Białowąs Lucyna
Dodano do BIP dnia: 2014-03-25 20:51:55